Forum

Välkommen Gäst 

Visa/Göm Menyn

Välkommen Gäst. För att skriva i forumet krävs registrering.

Sidor: [1]
Författare Ämne:Del - 1
Tobbs
Administratör
Tobbs
Inlägg Del - 1
på December 1, 2016, 11:22

Reflektera gärna lite över vårt första avsnitt här.

Image

Psundstrom
Nykomling
Psundstrom
Inlägg Sv: Del - 1
på December 1, 2016, 19:13

Grymt initiativ!

Hade varit grymt med en intervju med Warfist, någon från orginalproduktionen eller fans från andra länder.

Starzinger-veteran

Imylover
StarCrow
Inlägg Sv: Del - 1
på December 2, 2016, 18:56

Wow! Killar, ni var helt fantastiska! Så spontant & ändå så fullt med fakta. Mycket roligt att lyssna på er. Dessutom fick jag veta något som jag faktiskt inte visste om & det var att Tomas Bolme också hade stått för själva svenska översättningen. Nu är jag bara ännu mer imponerad av den svenska dubbningen, som jag tycker är överlägsen samtliga andra, inkluderat japanska orginalet. Den sanna styrkan i den svenska dubbningen, förutom att även agerandet är det bästa i min mening, är att framför allt humorn är överlägset bäst! Vissa skämt & roliga kommentarer är inte alls lika bra i exakt samma scen på något av de andra språken, i vissa fall finns det inte ens någon humor där på de andra språken. Dessutom lyckades den svenska dubbningen förbättra den ursprungliga japanska dialogen på sina håll genom att karaktärerna säger saker som ännu bättre passar situationen & deras personligheter. DET är en bedrift!
Roligt att ni lyckades nämna Optimus Prime & hans död som ett starkt minne inom anime från för som referens, detta gav mycket nostalgi.

Mycket bra jobbat överlag, killar! Min kanske enda kritik är kanske, lustigt nog, att ni avbetar för många bra & intressanta ämnen & teman redan i denna första podcast. Det gjorde detta första avsnitt till ett mycket starkt sådant. Men risken är att bra & intressanta ämnen att disktera i framtiden kan sina snabbt om ni ska diskutera så många bra saker i en & samma podcast. Stanna hellre längre i diskutionen på färre ämnen & sprid ut ämnena över fler avsnitt är mitt råd. Annars var det här kanon!

Tips till framtida teman/ämnen:
1. Diskutera vad ni anser att galaxenergin i sig självt verkligen är! Är det Starzingers egen version på Kraften eller vad tror ni att det är egentligen? Är det något magiskt eller är det ett väsen med ett medvetande eller är det bara ett energifält som är i rubbning tills prinsessan fixar allt? Och vad för slags medium är Prinsessan Aurora egentligen & vad tror ni hennes kontakt med galaxenergin egentligen är, vad för slags kraft har hon egentligen? För att vara telepat kan hon göra ovanligt mycket, trots allt! Eftersom serien i sig, klokt nog, inte ger svaret är det kul att höra era olika teorier på vad ni tror eller hoppas att galaxenergin kan vara.
2. Ur ett rent science-fiction perspektiv, hur anser ni att Starzinger passar in & platsar som sci-fi? Om man gämnför med Star Trek så har Starzinger mycket genemsamt med Star Trek. Det handlar om att resa & utforska & rädda galaxen, de stöter på åtskilliga varelser & världar & räddar & besegrar många på vägen, både genom eldstyrka men också diplomati. Och det är framför allt vänskapen som håller ihop gruppen. Det är också mycket onda mot det goda, som i Star Wars, med häftiga strider osv. Och en del monster, även om det är barnanpassat, kan mäta sig med en hel del sci-fi monster från andra sci-fi serier/filmer med betydligt högre åldersgräns. Och Starzinger är faktiskt ett futuristiskt 70-tal på många sätt i fråga om design & dess teknik, precis som Alien! Själv anser jag att Starzinger är utmärkt & mycket bra sci-fi av hög kvalité som tar upp de flesta av de klassiska sci-fi ämnena. Vad tycker ni?
3. Vad önskar ni er i en möjlig Starzinger framtid, när väl den svenska översättningen är färdig? Om ni verkligen får drömma & önska helt fritt, vad vill ni ha i er Starzinger framtid? Att hemsidan & gruppen fortsätter att frodas, naturligtsvis. Själv drömmer jag om att Starzinger ska bli återupptäckt på nytt, för en betydligt bredare publik, & t.o.m. gå så långt som att bli filmatiserad med modern teknik! Vill inte ni se Starzinger live-action som spelfilm? Eller åtminstone som TV serie? Naturligtsvis skapad & behandlad med samma respekt & kvalitét som Marvels alla filmer med sina superhjältar. Starzinger, om den någonsin filmas, även om den så bara görs igen som ny anime serie, förtjänar att re-bootas med den kärlek & respekt som den förtjänar, av de som förstår vad den går ut på. Annars kan det kvitta. men dagens filmteknik kan idag med lätthet återskapa alla de effekter & strider osv. som Starzinger erbjöd. Och om man är supernoga med rollbesättningen & har ett kanonmanus som inte hastas fram hade jag varit först i kön att skaffa biljett till premiären! Starzinger som live-action spelfilm/TV serie – bra eller dålig idé? Vill höra era åsikter.

"Kom ihåg att Universum är ingen lekstuga!"

Sidor: [1]

Sidan laddades på: 0.041 sekunder.