Forum

Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumDiskussioner: StarzingerClubTextsynk i MP4-filerna
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Textsynk i MP4-filerna

Hej!

Vad roligt att projektet äntligen har slutförts! Älskar DVD:erna!
Jag har tittat på de fyra första avsnitten av MP4-filerna, och det är riktigt bekvämt det med, men jag har upplevt problem med synkningen med undertexterna.
Allt fungerar klockrent upp till ungefär hälften av avsnitten, då börjar undertexterna komma innan talet, och det känns som att det blir mer och mer tid mellan text och tal, så till slut blir det lite svårt att hänga med i dialogen om fler pratar - vem säger vad egentligen?

I avsnitt 4 börjar detta efter minut 12, till exempel.

Är det bara jag som upplever dessa problem? Använder senaste VLC (3.0.11) på Windows-dator, ska testa några andra mediaspelare och enheter senare.

Allt gott!

Markus har reagerat på detta inlägg.
Markus

Jag håller med mp4 är riktigt bekvämt, jag har dock också problem med textsynkning precis på samma sätt som du. Kollade bara avsnitt 1 för att bekräfta.

Jag har ett annat problem också, jag är på avsnitt 66 och ett par minuter in så börjar bilden blinka in frames från någon annan del. Skumt som fan och jag har testat på VLC och Media Player Classic. Jag tror det är nåt fel med encoden. Jag kollade ett par avsnitt innan (65 t.ex) och där är samma problem.

Hallå!
Har ni testat ladda hem packet från sidan å se om det är liknande där?
Vi håller på att samla ihop alla "buggar" så det e bra att ni rapporterar.

Ja, det är packet från sidan (de två hyfsat stora RAR-filerna).
I min mobil var det lätt att knuffa undertexterna med 0,1-sekundssteg när man tittar, så det har gått ganska bra på det sättet.
Har upptäckt att vissa avsnitt var helt synkade rakt igenom hittills.
Hur vill du att det rapporteras in i den andra tråden?
Avsnitt #X: Texten kommer för tidigt efter 12-minuter
Avsnitt #Y: Texten är sen hela avsnittet igenom

typ så?

AndreasB har reagerat på detta inlägg.
AndreasB