Forum

Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumDiskussioner: StarzingerClubLite liten text på senaste
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Lite liten text på senaste

Har tittat igenom allihopa nu, och jag vill verkligen tacka er för ett jättebra jobb.

Men en sak undrar jag över. På DVD 8, 9 och framförallt DVD10 så har ni minskat storleken på undertexten. Jag hade jättesvårt att läsa den på normalt avstånd från min tv, vilket inte var några som helst problem fram till och med DVD7. Försökte ändra storleken på den i VLC, men då den var inkodad som video gick det inte att göra. Jag bifogar fyra skärmdumpar där man tydligt kan se detta. De ligger i ordning från 7-10. Jag personligen tycker 7:an är bäst. 8:an är fortfarande ok. Vid 9:an börjar det bli störande men det fungerar, men vid 10:an är det på tok för litet.

Varför ändrade ni textstorleken? Är det tänkbart att göra om de tre senaste eller iaf 10:an? Tänkte ha starzingerkvällar med några kompisar här framöver och det vore rätt opraktiskt att behöva flytta tvn.

Men som sagt. Jättebra jobb med översättningarna.

Uppladdade filer:
  • 7.png
  • 8.png
  • 9.png
  • 10.png
Den är tung men den känns bra i handen

Hejsan Putte,

I nuläget är det jag som lägger in texten på dvderna och skapar menyer och sånt. Jag har varit med i projektet sedan dvd 9 så varför det blivit mindre på dvd 8 kan jag inte svara på. Dock så är det så att programmet som används för att bygga upp dvdn har ändrats i och med att jag kommit in i projektet och det har som standard ganska mindre text än det som funnits på tidigare dvder. Att det dock blivit mindre text på dvd 10 förvånar mig och det är inget jag själv har uppmärksammat i och med att jag inte ändrat i några textstorlek sedan tidigare. Min gissning är dock att programmet anpassar textstorleken efter längsta textraden så att den får plats i bilden och någonstans på dvd 10 är det en längre textrad än på dvd 9. Självklart hjälper inte detta dig i nuläget överhuvudtaget. Det jag kan säga är såhär:

1. Texten ska självklart inte vara så liten som på dvd10 så jag ska se till att det är bättre storlek på vårt kommande släpp av dvd11 (snart release!)

2. I dagsläget kan man inte ändra på textstorlek på dvd, men när vi har rott projektet i hamn så finns det planer på att släppa allt i andra lite smidigare format och då kommer du kunna ändra storlek på alla texter efter eget tycke.

Citat från Tobsson den 15 juni, 2019, 23:25

Hejsan Putte,

I nuläget är det jag som lägger in texten på dvderna och skapar menyer och sånt. Jag har varit med i projektet sedan dvd 9 så varför det blivit mindre på dvd 8 kan jag inte svara på. Dock så är det så att programmet som används för att bygga upp dvdn har ändrats i och med att jag kommit in i projektet och det har som standard ganska mindre text än det som funnits på tidigare dvder. Att det dock blivit mindre text på dvd 10 förvånar mig och det är inget jag själv har uppmärksammat i och med att jag inte ändrat i några textstorlek sedan tidigare. Min gissning är dock att programmet anpassar textstorleken efter längsta textraden så att den får plats i bilden och någonstans på dvd 10 är det en längre textrad än på dvd 9. Självklart hjälper inte detta dig i nuläget överhuvudtaget. Det jag kan säga är såhär:

1. Texten ska självklart inte vara så liten som på dvd10 så jag ska se till att det är bättre storlek på vårt kommande släpp av dvd11 (snart release!)

2. I dagsläget kan man inte ändra på textstorlek på dvd, men när vi har rott projektet i hamn så finns det planer på att släppa allt i andra lite smidigare format och då kommer du kunna ändra storlek på alla texter efter eget tycke.

Roligt att höra. Vågar man fråga ungefär när ni beräknar att elvan är klar?

Den är tung men den känns bra i handen

Alla avsnitt är subbade i nuläget.
När elvan släpps kommer vi inte kunna säga just nu.

/ Tobbz