Forum

Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumDiskussioner: StarzingerClubKul information om vhs:erna
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Kul information om vhs:erna

Starzinger fick ju nytt liv igen för ett antal år sedan och såldes på vhs i åtminstone en butik i Stockholm. Det var nog bara kopior på de gamla svenskdubbade kassetterna. Jag köpte allesammans såklart men gick snabbt tillbaka till butiken då kvaliteten varierade och det fanns ljud- och bildstörningar på ett par kassetter. Minns inte vilken av dem (del 2, 3 eller 4) men en av dem fick jag lämna tillbaka så många gånger att jag skämdes när jag gick in i butiken för femte gången kanske. Fick svaret att det var originalet det var fel på så det gick inte att få bättre kvalitet på. De sänkte priset på bara den delen med 20 kr vill jag minnas så om någon av er köpte dessa och undrade varför en del kostade mindre så var jag en påverkande faktor till det 🙂

Tack och lov att dessa pärlor får nytt liv idag!

Underbart

Jag önskar att det hade funnits högkvalitativa rippar av VHS:erna idag att tillgå.

Ozonmedia var nog inte riktigt kloka i huvudet så som de gjorde DVD släppet då både ljud och bild är fruktansvärt dåliga på DVD boxen.
Färgerna blöder, interlacing artefakter, MPEG-2 kompressionsartefakter, ljudet är fruktansvärt distat (åtminstone på Del 5).... sorg!

Önskar att jag hade behållit mina VHS som jag köpte direkt från dåvarande Wendros (innan de blev Ozonmedia) så jag hade kunnat göra ordentlig överföring av dessa själv....

 

Starzinger för evigt! 🙂