Forum

Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumDiskussioner: StarzingerClubDVD 1 - Release
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

DVD 1 - Release

Den nya DVD 1 releasen innehåller svensk dubb på de två sista avsnitten i bästa upplösning samt att bilden och ljudet är redigt reducerat.

Då filen var så stor att den inte fick plats på en vanlig dvd så då var man tvungen att ha en 8,5gb skiva (dubbellagrad) istället för en vanlig 4,7gb skiva (singellager). Nu skapade vi en utan komprimering som kräver en dubbellagrad dvd som ska följa originalet exakt. Slutresultatet borde alltså vara exakt som originalet fast med svenskt tal och text.

Vi ska även släppa release på de övriga skivorna.

Här kan nu köpa skivor:
Verbatim DVD-R 4,7GB 16x 100-pack Spindel - 8,5gb skiva
https://m.prisjakt.nu/product/294877

Verbatim DVD+R DL 8,5GB 8x 10-pack Spindel 4,7gb skiva
https://m.prisjakt.nu/product/202976

 

xerfall, CaptainCogo och 3 andra användare har reagerat på detta inlägg.
xerfallCaptainCogoJOPSJimmy JanssonDanno

Hej Tobias!

GRYMT att se att ni släppt "nyrelease" av första DVD:n. Helt klart värt att köpa Dual Layer skivor för att inte tumma på kvaliteten!
Men det verkar som om du kastat om dom ovan då det står på DVD-R 4,7GB '-8,5gb skiva' och på DVD+R DL '4,7gb skiva'.

Håller tummarna för att de sista avsnitten snart skall komma ut också. Kan inte förstå hur Ozonmedia (eller vilka det nu är som håller i dessa gamla anime serier i dagsläget) INTE släppte hela Starzinger med textning på DVD som de faktiskt gjorde med Hello Sandybell.

 

 

Tobias Hansson har reagerat på detta inlägg.
Tobias Hansson
Starzinger för evigt! 🙂

Verkligen kul att få chansen att få den absolut bästa kvalitén såhär! Ska helt klart skaffa mig en packe 8,5GB-skivor ... om jag ens kan bränna sådana *tänker*... nåväl, hur som helst gjorde det här min dag!

Kul också att höra uppdateringar om kommande släpp 🙂

Längtar verkligen efter rereleasen av övriga skivor! Bra jobbat!!!

JJ

Härligt!