Forum

Välkommen Gäst 

Visa/Göm Menyn

Välkommen Gäst. För att skriva i forumet krävs registrering.

Sidor: [1]
Författare Ämne:Några funderingar från en som nu sett de första 3 avsnitten
JezuzStard-
ust
Nykomling
Inlägg Några funderingar från en som nu sett de första 3 avsnitten
på April 9, 2017, 09:37

Hej!
Det är mycket intressant att få se hur färden kom igång och hur princessan samlade ihop sitt team. Det är också roligt att se mer av bakgrundshistorierna (t.ex. hur princessan lämnade månen). En sak jag störde mig på i den svenska versionen var att det inte riktigt förklarades vad som hände i en flashbackscen då Cogo höll på att rasera en massa raketer. Här får man förklaringen efter mer än 20 år! Äntligen kan man sluta fundera!

Jag har några frågor som någon mer insatt kanske kan svara på.

1. Jag tycker den svenska introlåten är mycket bättre än den japanska. Dyker den tidigare upp på något sätt i serien? Byter de kanske introlåt senare?

2. Av någon anledning visste jag att Haka kom från en lerplanet och att Djorgo kom från en vattenplanet. Var detta med på något sätt i originalserien eller var det kanske så att det stod på omslagget till VHS-erna? Annars fattar jag inte hur jag kan ha vetat detta.

Irell
Nybörjare
Irell
Inlägg Sv: Några funderingar från en som nu sett de första 3 avsnitten
på April 16, 2017, 15:32

1. Den svenska introlåten som du syftar på dyker upp längre fram i serien då det finns tre olika introlåtar tydligen.

2. Jag tror att det nämns någon gång att Haka är från en Lerplanet och det finns ju ett avsnitt där vi besöker Djorgos planet som har delats på mitten och på sätt skilts åt i rymden.

///Irell

Sidor: [1]

Sidan laddades på: 0.094 sekunder.