Forum

Välkommen Gäst 

Visa/Göm Menyn

Välkommen Gäst. För att skriva i forumet krävs registrering.

Sidor: [1]
Författare Ämne:Severus Snape and the Marauders
Imylover
StarCrow
Inlägg Severus Snape and the Marauders
på March 21, 2016, 21:43

I fall det mot alla odds kanske finns några Potter fans bland alla andra former av fans här, Starzinger fans framför allt, så vill jag oerhört varmt rekomendera denna helt nya fan film. Ja, en fan film, men den verkligen ÄR så bra & så imponerande producerad på sin begränsade budget att jag har aldrig sett något så imponerande vad gäller fan filmer oavsett franchise! Men den är också gjord av proffs, de har bara inte hunnit slå igenom ordentligt ännu.

Filmen utspelar sig några år innan Harry Potter blir född & hans föräldrar, James, Lily & deras kompisar Sirius, Remus & Peter har alla precis tagit sin examen från Hogwarts. Det samma har även Severus Snape som vill åter igen försöka be Lily om ursäkt för vad han kallade henne ett par år tidigare som bröt deras vänskap. De alla möts på en pub & en uppgörelse blir oundviklig. Detta är allt jag vill avslöja för jag vill inte spoila någon! Handlingen passar in som en perfekt pusselbit med den officiella historien. Mycket referenser till böckerna/filmerna. Samtliga skådisar är perfekta i sina roller både vad gäller utseende & agerande, speciellt imponerande är Mick Ignis som Severus Snape! Manus & dialog känns 100% HP. Regin är proffsig, musiken är bokstavligt talat sagolik & lika bra som den till de riktiga filmerna! Och effekterna är imponerande för en fan film. Och vi får äntligen se dueller som faktiskt är bättre än vad filmerna gav oss! Ingen underdrift!

Om ni vill, sätt gärna på den svenska översättningen medan ni tittar. Det är JAG som har gjort den! Blev trött på att vänta på att någon annan skulle göra det så jag gjorde det själv.

En riktigt bra kortfilm som fungerar som en äkta prequel till harry Potter sagan, som borde vara officiell men tyvärr aldrig kan bli det. För de som kanske ser den, berätta gärna vad ni tyckte.

"Kom ihåg att Universum är ingen lekstuga!"

Rintapbtrx-
altrax
Nykomling
Rintapbtrxaltrax
Inlägg Sv: Severus Snape and the Marauders
på April 5, 2016, 21:48

Tack för tipset Imylover!
Riktigt bra för att vara fanfilm. Och duellerna är verkligen i en helt annan liga jämfört med filmerna!
Just det ja, bra textat! 🙂

Sidor: [1]

Sidan laddades på: 0.114 sekunder.